+
Přidat firmu
Vyhledávání
Menu

legislativa

legislativa
25.07.2025

Máte správné logo?

Žijeme v době reklamní. Někdo nabízí služby kadeřnické, jiný třeba autoklempířinu, další slibuje naučit nás plynně anglicky během dvou týdnů, ten prodává reality, onen zase koláče, kterým se nic nevyrovná. A reklama na nás útočí ze všech stran – z billboardů a plakátů, ze stránek časopisů a novin, v nejnapínavějších okamžicích detektivních seriálů nás ruší z televizních obrazovek, obří porci jí musíme spolknout s popkornem, než se v kině prokoušeme k úvodním titulkům filmu, za který jsme právě vyhodili několik stovek. Je na obalech a na taškách, na plotech a zdech domů, na transparentech, na bocích tramvají i na dresech našich sportovních miláčků. Máme tendenci si na ni stěžovat, ale zároveň nás uchvacuje. Pomlouváme reklamní šoty, ale přebíráme jejich hlášky. Můžeme kritizovat, že jsme zahlceni reklamou, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat.
Protože ovšem čtete tyto řádky v rubrice věnované právu, zkusíme se podívat na reklamu a její souvislosti trochu jinak – a ačkoliv je to obecně téma od instalatérství a topenářství zdánlivě odtažité, zjistíme, že všechno souvisí se vším. Žádný instalatér nebo topenář, živnostník ani obchodní společnost se bez reklamy totiž zkrátka neobejde. I kdyby šlo jen o její rozměrově téměř nepatrnou (ale fakticky klíčovou) část, které jsme v běžné řeči zvyklí říkat třeba logo.
Aktuální vydání časopisu