legislativa
25.07.2025
Máte správné logo?
Žijeme v době reklamní. Někdo nabízí služby kadeřnické, jiný třeba autoklempířinu, další
slibuje naučit nás plynně anglicky během dvou týdnů, ten prodává reality, onen zase koláče, kterým se
nic nevyrovná. A reklama na nás útočí ze všech stran – z billboardů a plakátů, ze stránek časopisů a novin,
v nejnapínavějších okamžicích detektivních seriálů nás ruší z televizních obrazovek, obří porci jí musíme
spolknout s popkornem, než se v kině prokoušeme k úvodním titulkům filmu, za který jsme právě vyhodili
několik stovek. Je na obalech a na taškách, na plotech a zdech domů, na transparentech, na bocích tramvají
i na dresech našich sportovních miláčků. Máme tendenci si na ni stěžovat, ale zároveň nás uchvacuje. Pomlouváme
reklamní šoty, ale přebíráme jejich hlášky. Můžeme kritizovat, že jsme zahlceni reklamou, ale to je tak
všechno, co proti tomu můžeme dělat.
Protože ovšem čtete tyto řádky v rubrice věnované právu, zkusíme se podívat na reklamu a její souvislosti
trochu jinak – a ačkoliv je to obecně téma od instalatérství a topenářství zdánlivě odtažité, zjistíme,
že všechno souvisí se vším. Žádný instalatér nebo topenář, živnostník ani obchodní společnost se bez reklamy
totiž zkrátka neobejde. I kdyby šlo jen o její rozměrově téměř nepatrnou (ale fakticky klíčovou) část,
které jsme v běžné řeči zvyklí říkat třeba logo.