+
Přidat firmu
Vyhledávání
Menu

e-shop zaměřený na odvody spalin

28.09.2012 Firma: BRILON a.s. Časopis: 6/2012

Počátkem září zprovoznila společnost Brilon CZ a.s. nově koncipovaný e-shop zaměřený na prodej systémů pro odvod spalin a při té příležitosti poskytla redakci Topenářství instalace tiskovou zprávu. Vzhledem ke stručnosti zprávy jsme požádali Ing. Danu Nečáskovou, obchodní ředitelku společnosti, o rozšíření informací, které by mohly čtenáře zajímat.

Topenářství instalace:

Při vstupu na úvodní stranu e-shopu zaujme nové provedení loga společnosti v tmavočervené bordó barvě. Proč tato změna?

Dana Nečásková:

Pravděpodobně nejen čtenáři vašeho časopisu by si mohli pamatovat, že vstup společnosti Brilon CZ a.s. na český a slovenský trh byl spojen s komínovými systémy. Označení Brilon jsme tehdy symbolicky zvolili podle názvu města, kde se naše první výrobky, plastové systémy pro odvod spalin, vyrábí. Protože jsou využívány s ekologickými kondenzačními kotli, preferovali jsme zelenou barvu v logu. Sortiment, nabízený naší společností byl postupně rozšířen o úpravny vody, odtud přišla modrá barva v logu. Zavedení žluté barvy souviselo se solárními systémy. Jinou barvu bychom potřebovali pro kondenzační kotle pro rodinné domy, kotle určené pro komerční sféru, tepelná čerpadla aj. Takže jsme si řekli dost, logo musí být jednotné bez ohledu na konkrétní sortiment, značku výrobků tak, aby jednoznačně prezentovalo naši společnosti v celé šíři sortimentu. Pokud se podíváte okolo sebe, tak k podobnému rozhodnutí na určitém stupni růstu a šíři obchodního záběru dochází každá firma, nadnárodní koncerny nevyjímaje. Proto i my chceme využít výhodu jednotného loga.

Topenářství instalace:

Zpět k e-shopu. Mnozí výrobci, velkoobchodníci i montážní firmy se stále nemohou vyrovnat s existencí internetových e-shopů, které jim údajně kazí ceny a oklešťují původně třístupňový model cesty výrobku k zákazníkovi. Vašimi zákazníky jsou přece velkoobchody i montážní firmy a přesto e-shop provozujete. Neškodíte si?

Dana Nečásková:

Pokud by všichni přesně dodržovali zásadu, že každý obchodní stupeň na cestě výrobku k zákazníkovi si zaslouží přiměřenou odměnu za to, co pro prodej výrobku dělá, pak by problém nebyl. Náš e-shop je zásadně koncipován v doporučených cenách pro koncové zákazníky, kterými jsou individuální stavebníci, majitelé domů atp. I oni si mohou cokoliv v e-shopu objednat. Nejsme naivní, abychom si mysleli, že se k nákupu našich výrobků jinak nedostanou, a tak jsme jim raději tuto možnost nabídli sami. Proto jsme filozofii e-shopu založili na myšlence, že má radit, usnadnit práci s objednávkou, umožnit rychlé dodávky zboží, ale nemá podlamovat obchodní aktivity některého z na sobě závislých stupňů prodejní cesty. Každý z našich obchodních partnerů má obchodní rabat podle své prodejní výkonnosti a jak naše výrobky propaguje. Všichni, včetně koncových zákazníků, mohou vstoupit do našeho e-shopu, mohou si tam vyspecifikovat svou objednávku. V ceníkové ceně. Jaká bude prodejní cena, to je věc jiná.

Pro instalační firmy je velkou výhodou skutečnost, že vyspecifikovanou objednávku mohou bez jakýchkoliv úprav předložit zákazníkovi. Ten si může udělat jasno v tom, zda je pro něj výhodnější vlastní nákup zboží a objednávka prací extra nebo komplexní zakázka. O tom, že komplexní zakázka je výhodnější, je asi zbytečné mluvit.

Topenářství instalace:

Říkáte, že e-shop má i radit. Co tím myslíte?

Dana Nečásková:

Pro projektanta, instalační firmu, ale i pro velkoobchod kompletující dodávku, je noční můrou pomyšlení na to, že na stavbě bude chybět drobný detail, že byla objednána jiná dimenze a tak podobně. Proto na e-shopu nabízíme typizované příklady řešení spalinových systémů v běžných stavebních situacích. Při objednání takové sady je jisté, že obsahuje všechny prvky nutné jak z pohledu technického řešení, tak i legislativních požadavků. Odpadá vypisování jednotlivých dílů do objednávky, které je zdrojem nejčastějších chyb a je zdlouhavé. Našim registrovaným partnerům e-shop ukládá jejich předchozí objednávky, takže archiv mohou využít nejen pro kontrolu, ale i pro specifikaci nové objednávky pro podobný případ.

Topenářství instalace:

Problémem nákupu na některých e-shopech je získat informaci, kdy bude zboží dodáno.

Dana Nečásková:

U e-shopů, které mají certifikovaný systém řízení podle ISO 9001, by to problém být neměl. V souladu s požadavky této normy na management řízení uplatňujeme zásadu, že zákazník musí být obratem informován, kdy zboží nejpozději dostane. Zboží objednané do 10 hodin dopoledne je předáno spediční firmě tentýž den, takže druhý den je u zákazníka kdekoliv v České republice. Pokud zboží nemáme na skladě, což se však může týkat jen specialit, především méně obvyklých dimenzí, tak zákazníka na tuto skutečnost upozorníme a sdělíme mu nejzazší termín. Našim prioritním zájmem je ovšem zboží dodat raději dříve. Působíme v konkurenčním prostředí, kde platí, že dlouhá dodací doba vytváří prostor pro uplatnění nabídky od jiného dodavatele. Nyní, kdy odpovídám na vaše otázky, se blíží, a u některých firem již začala hlavní část sezóny prací. Naše sklady jsou proto maximálně plné, abychom, pokud možno, žádného zákazníka neztratili, ale schopností rychle dodat raději mnoho nových získali.

Topenářství instalace:

Děkujeme za informace.

Firemní článek