+
Přidat firmu
Vyhledávání
Menu

Vaillant sensoROOM - nová verze regulátoru s novými funkcemi

31.01.2024 Autor: Ing. Libor Hrabačka Firma: VAILLANT Group Czech s.r.o. Časopis: 6/2023

V tomto článku bych rád čtenáře seznámil s novou verzí vzdálené správy kondenzačních kotlů Vaillant ecoTEC ioniDetect pomocí regulátoru pod označením sensoROOM. Řada čtenářů se jistě setkala s předchozí verzí, avšak tato nová se v mnoha směrech a vlastnostech liší. Toto provedení nabízí jak koncovým uživatelům, tak servisním technikům vylepšené funkce a služby, které si popíšeme v následujících řádcích.

1. sensoROOM – popis, funkce

Ekvitermní regulátor se vzdálenou správou se skládá ze dvou komponentů:

  • Internetová jednotka VR 940f sensoCONNECT (obr. 1).
  • Prostorový termostat VRT 51f sensoROOM (obr. 2).

Internetová jednotka VR 940f zprostředkovává pomocí WiFi sítě připojení kotle s termostatem na internet a následně pomocí mobilní aplikace ovládání celé otopné soustavy. Základní funkci – nastavení prostorové teploty lze provést pomocí otočného voliče na termostatu, na displeji se zobrazuje požadovaná, resp. aktuální teplota v referenční místnosti. Dále má uživatel přehled o stavu signálu a bateriích (obr. 3).

Pro komplexnější nastavení otopné soustavy a kotle však slouží mobilní aplikace, se kterou se seznámíme v následující části.

Image 0Obr. 1 • Prostorový termostat sensoROOM VRT 51f

2. Mobilní aplikace myVAILLANT

Tato mobilní aplikace je určena pro uživatele kotle a slouží pro nastavení všech parametrů nutných pro komfortní vytápění a přípravu teplé vody. Vyznačuje se novým designem a uspořádáním usnadňujícím používání aplikace. Na úvodní obrazovce jsou uvedeny tyto základní informace:

  • Výběr druhu provozu – automatický/denní/noční režim.
  • Přehled připojených otopných soustav – např. domov/chata.
  • Venkovní teplota (převzatá z webového serveru).
  • Požadovaná a skutečná pokojová teplota včetně vlhkosti.
  • Signalizace požadavku na vytápění.
  • Tlačítka +/– pro nastavení teploty.

Na spodní liště úvodní obrazovky jsou umístěna tři tlačítka (zleva doprava):

  • Nastavení otopné soustavy – např. pro nastavení časových oken, požadovaných teplot.
  • Rychlé akce – jednorázová příprava teplé vody, aktivace režimu mimo domov.
  • Energetické informace – informativní zobrazení spotřeb energií (v závislosti na topném zdroji).

Image 1Obr. 2 • Internetová brána VR 940f myVAILLANT connec

3. Servisní portál myVAILLANT Pro

Regulátor sensoROOM společně s aplikací nabízí, oproti předchozí verzi, rozšířené možnosti konektivity, a to i pro servisní firmu. Pomocí servisního webového portálu myVAILLANT Pro, popř. mobilní aplikace má servisní technik neustálý přehled o provozním stavu kotle koncového zákazníka. Tato možnost je však výhradně určena pouze pro specializované servisy, které absolvovaly příslušné školení, neboť technik má k dispozici veškeré informace o kotli, a také o topné soustavě. Samozřejmostí je, že koncový zákazník schvaluje přístup servisní firmě ke kotli pomocí potvrzovacího e-mailu. Následně po schválení obdrží servisní technik přístup, a v servisním portálu jsou zobrazeny veškeré informace o spotřebiči. Pro zajímavost uvádím pouze ty nejdůležitější:

  • Diagnostické informace a stavové kódy.
  • Chybový kód případné poruchy.
  • Průběh teplot v topení.
  • Tlak vody v topení atd.

Dále je součástí, tzv. Live Monitor, který zobrazuje aktuální provozní stav. Díky tomuto řešení má servisní technik vzdálený dohled nad spotřebičem, který je neustále monitorován, a s tím související následující výhody:

  • V případě výskytu případné poruchy má servisní technik k dispozici chybové hlášení s přesným popisem chyby a jejím odstraněním => tím se zamezuje vícenásobný servisní výjezd a technik má již připravený náhradní díl pro opravu.
  • Při poklesu tlaku vody v topení je tento průběh zaznamenáván a servisní technik je informován při podkročení kritické hodnoty => tím se eliminuje zbytečný servisní výjezd, zákazník je na tento stav upozorněn a může si dopustit vodu sám.
  • Servisní technik může zákazníkovi pomocí tohoto vzdáleného přístupu nastavit, popř. změnit následující parametry:
  • Časový program.
  • Druh topného provozu.
  • Hodnotu topné křivky.

Touto funkcí opět odpadá servisní výjezd a není nutná přítomnost servisního technika na místě přímo u spotřebiče.

  • Optimalizace vytápění a spotřeb energií – v tomto servisním portálu je možné si zobrazit aktuální spotřeby energií za určitý časový úsek a pomocí energetického managementu lze optimalizovat provoz plynového kotle tak, aby se dosáhlo co největšího využití všech energií.

Image 2Obr. 3 • Displej a ovládací prvky termostatu: 1 – Symbol bezdrátového signálu; 2 – Stav baterií; 3 – Otočný ovladač; 4 – LED dioda; 5 – Požadovaná/skutečná teplota; 6 – Aktivní režim párování

4. CONNECTED e-certifikát prodloužené záruky

Společnost Vaillant Group rozšířila díky tomuto navzájem propojeného komplexnímu systému, kotel – regulátor – servisní portál, nabídku certifikátů prodloužené záruky o nové typy. Jedná se o tzv. CONNECTED on-line certifikáty (obr. 4), kdy uživatel získá prodlouženou záruku po dobu pěti let se vzdáleným dohledem nad spotřebičem tak, jak je popsáno v předchozím odstavci. V rámci této prodloužené záruky jsou hrazeny veškeré náklady na případnou opravu a již zmiňovaný vzdálený dohled.

Jak koncový zákazník může tuto službu zakoupit?
Nejjednodušší způsob je objednání u servisní firmy, která má již aktivovaný přístup do servisního portálu. V rámci servisního e-shopu zakoupí pro koncového zákazníka tento typ CONNECTED e-certifikátu. Následně na to provede po uvedení kotle do provozu jeho registraci včetně registrace prodloužené záruky a v servisním portálu provede registraci internetové jednotky včetně schválení koncovým uživatelem.

Tento proces je pro všechny účastníky velice jednoduchý a rychlý a po provedení všech kroků je možné ihned začít využívat veškeré funkce. To platí jak pro koncového uživatele, tak i servisního technika.

Image 3Obr. 4 • Titulní strana e-certifikátu CONNECTED

Každý den zaznamenáváme v médiích novinky o konektivitě, o spotřebičích připojených na internet, tzv. IoT (Internet of Things). Toto řešení od společnosti Vaillant Group tento směr potvrzuje a nabízí nesporné výhody pro obě strany – koncového uživatele i pro servisního technika.
Uživateli kotle zajistí komfortní a moderní způsob vytápění, servisní firmě umožní diagnostiku kotle na dálku bez nutnosti servisního výjezdu s úsporou času všem.Samozřejmostí je, že tento systém se bude neustále vyvíjet a budou přibývat další užitečné výhody a funkce!

Firemní článek
Související produkty
Související časopisy