+
Přidat firmu
Vyhledávání
Menu

legislativa

legislativa
28.11.2025

Fotovoltaika v soudní síni

Léto tohoto roku se zapsalo do našich myslí mnohými způsoby. Část veřejnosti usoudila, že – až na pár dní – žádné nebylo, neboť panovaly teploty příznačné spíše pro polovinu května. Meteorologové a klimatologové těmto nespokojencům (mezi které se hrdě hlásím) sdělili, že se hluboce mýlí – léto bylo v pořádku, jen jsme si v předchozích časech zvykli na větší vedra. Proti statistikám se špatně bojuje. Navlečeme si tedy svetry, jak radí i někteří politici, a přestože jsme ta osmistupňová prázdninová rána a studená deštivá odpoledne zažili, sklapneme kufry. Stejně ale – jakkoliv se skloníme před majestátem vědy (rozmělněným ovšem mediálním humbukem), sotva můžeme říci, že toto léto bylo v pořádku. Zasáhl nás totiž blackout. A pochopitelně znovu vyvolal vlnu vášnivých diskusí kolem obnovitelných zdrojů energie. Jsem právník, necítím se tudíž ani trochu povolán, abych zde zaujímal nějaká odborná stanoviska k tomu, co může způsobit nějaký dlouho neopečovávaný drát, co se stane s českou přenosovou soustavou, když někde v Německu zasvítí slunce příliš pichlavě, nebo když se vrtule půvabných větrníků začnou ve vichru točit jako korouhvičky. Jen mě napadlo, že jsme se v naší rubrice už pár měsíců nezabývali problematikou fotovoltaiky, a že bychom se k tématu zase mohli vrátit. Tudíž tak činím.
legislativa
25.07.2025

Máte správné logo?

Žijeme v době reklamní. Někdo nabízí služby kadeřnické, jiný třeba autoklempířinu, další slibuje naučit nás plynně anglicky během dvou týdnů, ten prodává reality, onen zase koláče, kterým se nic nevyrovná. A reklama na nás útočí ze všech stran – z billboardů a plakátů, ze stránek časopisů a novin, v nejnapínavějších okamžicích detektivních seriálů nás ruší z televizních obrazovek, obří porci jí musíme spolknout s popkornem, než se v kině prokoušeme k úvodním titulkům filmu, za který jsme právě vyhodili několik stovek. Je na obalech a na taškách, na plotech a zdech domů, na transparentech, na bocích tramvají i na dresech našich sportovních miláčků. Máme tendenci si na ni stěžovat, ale zároveň nás uchvacuje. Pomlouváme reklamní šoty, ale přebíráme jejich hlášky. Můžeme kritizovat, že jsme zahlceni reklamou, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat.
Protože ovšem čtete tyto řádky v rubrice věnované právu, zkusíme se podívat na reklamu a její souvislosti trochu jinak – a ačkoliv je to obecně téma od instalatérství a topenářství zdánlivě odtažité, zjistíme, že všechno souvisí se vším. Žádný instalatér nebo topenář, živnostník ani obchodní společnost se bez reklamy totiž zkrátka neobejde. I kdyby šlo jen o její rozměrově téměř nepatrnou (ale fakticky klíčovou) část, které jsme v běžné řeči zvyklí říkat třeba logo.
Aktuální vydání časopisu