+
Přidat firmu
Vyhledávání
Menu

Odkdy se bude EET týkat řemeslníků?

10.03.2020

Elektronická evidence tržeb (EET) se bude řemeslníků týkat již od 1. května 2020.

Původně pro ně měla EET odstartovat 1. června 2018, Ústavní soud však tento termín zrušil.  Vládní koalice nicméně v září 2019 opětovně prosadila novelu, která EET pro řemeslníky zavádí, a to společně s třetí vlnou EET (lékaři, daňoví poradci, právníci). Účinnosti novela nabude prvním dnem sedmého kalendářního měsíce následujícího po dni jeho vyhlášení ve Sbírce zákonů ČR, tedy 1. května 2020.

Image 1

Foto: pixabay

4. fáze  – vybraná řemesla a výrobní činnosti

Image 3

Ministerstvo financí ve spolupráci s Finanční správou posiluje informační infolinku, aktualizuje oficiální internetové stránky www.etrzby.cz a distribuuje edukační materiály na finančních úřadech. „S našimi partnery z řad profesních komor a asociací objíždíme kraje a regiony, kde organizujeme veletrhy, konference a semináře doplněné o výstavy pokladních zařízení. Podnikatelé si tak mohou sami osahat nabízená technická zařízení a vybrat si takové, které nejlépe odpovídá jejich potřebám,“ sdělila ministryně financí Alena Schillerová. Podle odhadů rezortu a na základě dat Českého statistického úřadu se může jednat až o 300 tisíc nově evidujících živnostníků.

Ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků ČR (AMSP ČR) proběhly v únoru v Praze a Ostravě veletrhy EET s výstavami pokladních zařízení, další jsou naplánovány pro Brno (20. 3.) a Liberec (3. 4.). S Hospodářskou komorou ČR jsou již semináře pro živnostníky v plném běhu a chystají se další nejen v největších městech, ale také třeba v Mladé Boleslavi, Znojmě, Chomutově, Břeclavi či Pelhřimově. Kompletní přehled akcí najdou zájemci v sekci Akce na webových stránkách www.etrzby.cz.

Jak funguje on-line evidence tržeb

Image 2

  1. Podnikatel zašle datovou zprávu o transakci ve formátu XML do systému Finanční správy.
  2. Ze systému Finanční správy je zasláno potvrzení o přijetí s fiskálním identifikačním kódem.
  3. Podnikatel vystaví účtenku (včetně fiskálního identifikačního kódu), kterou předá zákazníkovi.
  4. Zákazník obdrží účtenku.
  5. Zákazník si může ověřit svoji účtenku na Daňovém portále, podnikatel si ověří tržby evidované pod jeho jménem ve webové aplikaci Elektronická evidence tržeb.

Technické řešení vyžaduje zařízení, které dokáže elektronicky komunikovat přes internet (PC, tablet, mobilní telefon, pokladna, pokladní systém…) a připojení na internet okamžiku přijetí platby. Je čistě na uvážení podnikatele, jaké pokladní zařízení a jaký pokladní software odpovídající zvláštnostem jeho podnikatelské činnosti zvolí, pokud zajistí splnění povinnosti odeslat údaje o evidované tržbě datovou zprávu a vydat účtenku. Není nutné pořizovat žádné speciální certifikované registrační pokladny.

Zdroj: MFČR, Podnikatel.cz